چگونه درب و پنجره دوجداره upvc موجب صرفه جویی در انرژی می‌شود

درب و پنجره های دو جداره uPVC موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود. به نظر شما چه تعداد از صاحبان املاک از این حقیقت باخبر هستند؛ که استفاده از پنجره‌های قدیمی با فریم‌های چوبی، باعث هدر رفتن گرمای خانه تا میزان ۲۰٪ می‌شود؟ این میزان هدر رفت گرما، در صورت استفاده از درب‌هایی با فریم‌های چوبی بیشتر نیز می‌شود. در دوره‌ای که هزینه‌های سوخت به طور مداوم در حال افزایش است، این حقایق به طور واضح نشان می‌دهند که صاحبان املاک باید میزان کارآمدی و بازدهی انرژی را تا حد امکان افزایش دهند؛ و یکی از راه‌های دستیابی به پیشرفت‌های قابل توجه در این زمینه، نصب و استفاده از درب و پنجره‌های دو (یا سه) جداره uPVC است.

مزایای نصب واحدهای دوجداره uPVC

درب و پنجره دوجداره upvc موجب صرفه جویی در انرژی
درب و پنجره دوجداره upvc موجب صرفه جویی در انرژی

اولین و مهمترین مزیت استفاده از واحدهای دوجداره uPVC این است که باعث کاهش سریع هدر رفت گرما از منزل شما می‌شود. ثانیا، از ورود سرما یا گرما به درون خانه شما نیز جلوگیری می‌کنند. این دو عامل می‌توانند باعث کاهش قابل توجهی در قبوض پرداختی انرژی خانوار شما شوند.

واحدهای دوجداره uPVC چگونه کار می‌کنند؟

روند ذخیره انرژی در پنجره های دوجداره به این صورت است که آنها بر خلاف پنجره های قدیمی که یک لایه شیشه‌ای دارند، دارای دو لایه شیشه با فاصله چند میلیمتری بوده که در بین آنها یک لایه هوا یا یک گاز مانند آرگون برای افزایش میزان بهره‌وری عایق کاری قرار می‌گیرد. همانطور که قبلا ذکر شد، این نوع پنجره ها همچنین عایق خوبی در برابر سر و صدا نیز هستند. ویژگی عایق کاری و کاهش نفوذ سر و صدا، با استفاده از درب و پنجره های سه جداره یا افزایش فاصله بین پانل ها نیز امکان‌پذیر است.

پنجره های دوجداره uVPC چگونه ساخته می‌شوند؟

پنجره ها و درب های دو جداره uPVC با افزودن یک روکش از جنس uPVC (پلی وینیل کلراید غیر پلاستیکی) به قاب صلب آنها که معمولا از فولاد ساخته می‌شوند، به وجود می‌آیند. پوشش uPVC به دقت بر روی فریم درب یا پنجره نصب می‌شود؛ تا آن را ضد آب کرده و امنیت آن را تامین کند. این روکش‌ها اغلب سفید رنگ هستند؛ اگرچه ممکن است پنجره ها یا درب هایی را بیابید که در رنگ های مختلف باشند. یکی از مهمترین مزایای استفاده از uPVC این است که نیاز به رنگ آمیزی ندارند و بنابراین نگهداری از آنها نسبتا آسان است.

آیا ممکن است واحدهای دوجداره uPVC خراب شوند؟

اگر چه پنجره ها و درب های uPVC بسیار با دوام هستند، اما ممکن است دچار خرابی و شکستگی شوند. این خرابی‌ها بوسیله رطوبت یا قطرات آب در حفره بین پانل ها بوجود می آیند. در این موارد ممکن است واحدها نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند. با توجه به هزینه‌های بالای نصب uPVC، شیشه های دو جداره و ریسک بالای خرابی آنها، همیشه توصیه می‌شود از تولیداتی استفاده کنید که دارای ضمانت‌نامه‌های بلندمدت باشند. در حقیقت، اکثر شرکت‌های بزرگ درب و پنجره های دوجداره محصولات خود را تا ده سال تضمین می‌کنند.

آیا می‌توان از پنجره های دوجداره uPVC در تمامی خانه‌ها استفاده کرد؟

محدودیت خاصی در مورد استفاده از پنجره ها و درب های uPVC وجود ندارد. با این حال، ساختمان‌هایی که در مناطق حفاظت شده قرار دارند یا کاربری ویژه‌ای دارند، به احتمال زیاد نیاز به مجوزهای خاصی در حین نصب و استفاده خواهند داشت. در موارد خاص، سازمان برنامه‌ریزی شهری ممکن است اجازه استفاده از پنجره‌های دوجداره را ندهد؛ که در این صورت استفاده از یک استراتژی صرفه جویی انرژی دیگر، مانند شیشه دوجداره ثانویه، ممکن است تنها گزینه موجود برای شما باشد.

اقدامات بیشتر

برای افزایش بهره‌وری انرژی واحدهای uPVC، استفاده از پرده‌های سنگین و یا کرکره‌ای در اتاق‌ها به عنوان یک اقدام محتاطانه، مفید به حساب می‌آید. استفاده از این نوع پرده‌ها می‌توانند به عنوان یک اقدام کارآمد برای حفظ گرمای درون خانه و عدم اجازه نفوذ عوامل مزاحم مانند سر و صدا عمل کنند.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *